A Google keresőoptimalizálás több fontos, de egymástól elkülönülő lépésből állnak. Ahhoz, hogy sikeresen tudják optimalizálni, ezeket a lépéseket egytől-egyig érdemes végigvinni. Az első és egyben a legfontosabb lépés, a kulcsszavak megkeresése és kiválasztása, amelyekre mindenképpen érdemes lesz optimalizálni. Ebben az esetben érdemes egy kutatást végezni, hogy mik lehetnek azok a kulcssavak, amelyeket a legtöbbször kereshetnek a tényleges vásárlók, akik a szolgáltatást vagy a terméket megvásárolják, tehát akik a bevételt adják. Természetesen bárki meríthet a saját ötleteiből a keresőoptimalizálás kulcsszavaihoz, de nem biztos, hogy az meg fogja hozni a várva várt eredményességet. Érdemesebb inkább azt figyelembe venni, amelyeket ténylegesen alá lehet támasztani adatokkal. Ez a kulcsszó kutatás meg fogja mutatni, hogy Magyarországon pontosan milyen kifejezésekre és azokra hányan keresnek rá egy-egy termék vagy szolgáltatás kapcsán. A kulcsszó kutatásból talált eredmények alapján már van döntési alapja annak, hogy ezeket a kulcsszavakat, kifejezéseket érdemes lehet felhasználni a weboldal menüpontjaiban, vagy a kategóriák kiválasztásánál, a termékek neveiben, a szolgáltatások leírásaiban. Ezzel a kutatással nagyban megnövelhető a kattintások száma a weboldalra, ezáltal a látogatók és a leendő vásárlók száma is. A honlapot, a végleges kialakítását megelőzően, már indulás előtt érdemes ezekkel a kulcsszavakkal megtervezni. Azonban ez a fajta kutatás és egy céltudatos szövegírás már meglévő weboldalak forgalmát is jelentős mértékben fellendítheti. Egy adott kulcsszóra több versenytársa is lehet egy vállalkozásnak, éppen ezért fontos ott lenni a kereső legelején. A legerősebb vetélytársak mindig a Google kereső eső tíz helyezését foglalják el. Természetesen a versenytársakat is lehet elemezni, sőt, kell is. Ezt egy speciális, fizetős szoftverrel tehetik meg, ez az úgynevezett TF-IDF elemzés. Ezzel a szoftverrel lehetőség nyílik arra, hogy azoknak a honlapoknak a tartalmát áttekintse, akik ugyanarra a fontos kulcsszavakra a Google első 10 helyezését foglalják el. Ezután következik a kielemzés, hogy a versenytársak milyen szavakat, kifejezéseket használnak. A szoftver a találatokat összeveti a saját honlapjuk tartalmával, és egy táblázat segítségével megmutatja, hogy milyen kulcsszavas kifejezéseket lenne érdemes használni a keresési hatékonyság megnövelése érdekében. Ezen kívül javaslatot tesz arra is, hogy melyek azok a kifejezések, amelyeket már nem érdemes használni a saját weboldalán, mert esetlegesen túl sokszor jelent meg a szövegeiben.
A legtöbb időt és energiát igénylő feladat a keresőoptimalizált szöveg megírása. Halkan jegyzem meg, hogy ezt nem minden esetben javasolt saját kezűleg megírni, mert lehetnek benne olyan szakmai kifejezések vagy leírások, amelyek csak a szakavatott embereknek tartalmaznak érdemi információt, de a vásárlóknak nem. Éppen ezért ez a minőségi tartalom a SEO egyik legfontosabb eleme. Bármilyen weboldalról vagy webáruházról legyen szó, a szövegírásnak mindkettő optimalizálásában hatalmas jelentősége van.
A szolgáltatások vagy a termékek részletes leírását érdemes minden esetben a kulcsszavak alapján elvégezni. Utána ezeket rendszerezni, menüpontok alá rendezni, és mivel az emberek szeretnek tájékozódni, egy szakmai blogot is érdemes indítani. A blogban rendszeresen új, érdekes jegyzetekkel, cikkekkel kell jelentkezni, ezzel is fenntartva az emberek érdeklődését, és azokkal a kulcsszavakkal kiegészíteni, amelyek alapján a termékükre, szolgáltatásaikra rákeresnek.
Kiemelten fontos azonban, hogy semmilyen szöveget, semmilyen formában nem szabad másolni más honlapokról, mert azt a Google büntetéssel sújtja. Fordítsanak arra is figyelmet, hogy a termékleírások ne ismétlődjenek a weboldalon vagy a webáruházban, ugyanis, ha ez előfordul, azért is büntetést fog kiszabni a Google.
A Google keresőjében egyszerűen rá lehet keresni egy kulcsszó alapján a saját weboldaluknak a helyezésére, de amennyiben a Google listáján nincs benne az első 10-ben, akkor a többi oldalon kell keresni. A honlapot több kulcsszó beírásával is érdemes ellenőrizni. Más szempontokat is figyelembe kell venni. A helyezések rangsorolásánál a Google keresője azt is figyelembe veszi, hogy helyileg honnan böngésznek az interneten, és minden régióból más helyi szolgáltatókat dob fel. Az is mérvadó a találatoknál, hogy éppen be van-e jelentkezve a saját Google fiókjába, vagy ki van jelentkezve. Ezen kívül, ha már látták azt a weboldalt, abban az esetben is más, és akkor ott vannak még a mobiltelefonokról és az asztali gépekről, laptopokról való belépések, amikor szintén másképp jönnek be a találatok.
A Google keresője azokat a találatokat előre rangsorolja, amelyeket korábban már láttak, vagy amelyek földrajzilag közelebb esnek a belépés helyszínéhez. A Google keresője a keresések alapján egyfajta fontossági sorrendet állít fel, kijelenthető, hogy minden böngésző számára szinte egyénileg személyre szabott listákat hoz létre. A Google 2016 elejétől lekorlátozta az egyszerre lekérhető keresések mennyiségét, így most egy napon nagyságrendileg 10-15 kulcsszó első 30 helyen való ellenőrzését teszi lehetővé. Az ezzel foglalkozó szakemberek azonban egy weboldal helyezéseit 150-500 kulcsszóra vizsgálják folyamatosan. Profi, fizetős, egy normál felhasználó számára elérhetetlen alkalmazásokat használnak, amelyek szerverről futnak, számítógépekre nem lehet letölteni. Egy már meglévő weboldal optimalizálásánál nagyon lényeges a Google helyezések ellenőrzése. Ez a keresőoptimalizálás előtti weboldal elemzés szerves része.
Következő lépésben érdemes kialakítani a linképítés stratégiáját. A Google keresőoptimalizálás lépései közül a költségek nagy része linképítésre megy el. A linkek fontos szerepet játszanak a jó Google helyezés elérésében. A linképítést leginkább profi cégekre érdemes rábízni. A linképítéshez elengedhetetlen, hogy legalább 1000-2000 betűből álló egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a weboldalt előrébb szeretnék juttatni. A linképítés általában havi ciklusokban történik. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy éppen milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket, a honlap melyik aloldalát linkeljék be a cikkekből, és hogy melyik kulcsszóra mennyi linket készítsenek el. Havonta nagyságrendileg 15-20 tartalmas cikket érdemes kihelyezni a weboldal felületére. Amennyiben ennél több cikk kerül ki, abban az esetben a Google megbüntetheti a weboldalt, így erre érdemes figyelni.
A linképítés elkészülése után érdemes lehet újra ellenőrizni a weboldal Google helyezéseit, hiszen a linképítés hatása minden kulcsszó esetén más eredményt hozhat. Lesznek olyan kulcsszavak, amelyekkel sok helyezést léphet előre a weboldal, de olyan is lehet, amivel kevesebbet. Persze mindig lesznek olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlap valamennyit visszalép. Ez a többi versenytárs fejlesztéseitől is függhet. A Google keresőoptimalizálás normál esetben havi ciklusokban folyik. A ciklus elején mindig ellenőrizni kell a Google helyezést, utána pedig ki kell alakítani az aktuális havi linképítési stratégiát. Érdemes lehet minden hónapban új kulcsszavakra szövegeket írni, esetleg tovább bővíteni a leírásokat. A linképítést és szövegírást folyamatosan érdemes folytatni. Minden olyan hónapban, amikor nem kerül a weboldaladra új cikk, vagy ha nem épül egy új link, viszont esetlegesen a vetélytársakéra igen, akkor abban a hónapban minden bizonnyal veszíteni fog a weboldal az aktuális helyezéseiből.
Érdemes tehát folyamatosan fejleszteni, újítani és ott maradni a Google kereső első tíz helyén, ha versenyképes és sikeres weboldalt szeretnének üzemeltetni.