SEO

Mi is az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, rövidítve SEO) tulajdonképpen az a tevékenység, mely során a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést javítjuk.

Miután megtörtént a weboldal készítés a következő lépés céljaink eléréséhez és honlapunk hatékonyságának növeléséhez a minőségi látogatók szerzése.

Ebben segítségünkre van a népszerű Google kereső, amely lényegében látogatókat vonzz a weblapunkra és ahol egy eredményes online marketing segítségével az érdeklődők könnyedén ügyfelekké válhatnak. A weboldalunkra látogatók számát a következőképpen növelhetjük leghatékonyabban: a kulcsszavak optimális kiválasztásával és az elért helyezés javításával. A kulcsszavak keresésében segít a SEOzseni keresőoptimalizálás, SEO és kulcsszó kereső webalkalmazás. A kattintások száma voltaképpen két tényezőtől függ: az egyik, hogy hányan keresnek rá az adott kulcsszavakra, a másik pedig az, hogy a weblapunk hányadik helyezést ér el a Google rangsorolási algoritmusán.

A közismert kifejezésekre nyilvánvalóan többen keresnek rá, viszont ott a weboldalak száma is nagyobb. Mivel a verseny folyamatosan erősödik, így a helyezet javításán is csak bonyolultabb és időigényesebb eszközökkel lehet sikereket elérni. Szerencsére manapság már ismerjük a felhasználók viselkedési szokásait: Tudjuk, hogy az emberek mintegy 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt, illetve ,hogy 1000 keresésből csupán 45 kattintás jut a második oldalon található honlapokra.

Linképítés érthetően

A linképítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, amely azonban önmagában még nem elég. Mivel a weblap tartalma igen könnyen szerkeszthető, így számos további kérdést vet fel. Először is, a szövegírásban gyakorlottak számára nem nehéz a minőségi cikkek gyártása.

Azonban az, hogy egy cikk jó még nem jelenti azt, hogy az adott weboldal igazán elismert is. Másodszor pedig nem ritkák a plágiumok sem, hiszen manapság már rendkívül könnyű lemásolni vagy átírni egy jól megszerkesztett oldal szövegét.

Szerencsére a Google rangsorolási algoritmusa erre is megoldást talált, hiszen a linkek hálózatának köszönhetően képes különbséget tenni a népszerű, a megbízható, valamint az ismeretlen szerzők írásai között. A linkek nagy jelentőséggel bírnak, ugyanis nem csak információ és látogató áramlik át rajtuk keresztül az egyik weboldalról a másikra, de még a weblapok közötti navigálás is ezeken keresztül zajlik. Tulajdonképpen minél több és hasznosabb link hivatkozik egy weboldalra, annál több kiváltságot élvez. Ilyen kiváltságok az előnyösebb helyezésen kívül, hogy gyorsabban indexelheti tartalmait, valamint nagyobb méretet kap a tárolt változatok között.