Aki manapság online is sikeres akar lenni, egyszerűen nem teheti meg, hogy kihagyja a SEO-t, azaz a Search Engine Optimization-t. A keresőoptimalizálás egy olyan módszer, aminek köszönhetően egy weboldal sokkal több látogatót kap a keresőkből, teljesen ingyenesen. Nyilván ennek a meghatározása komplexebb, hiszen mégiscsak egy bonyolultabb marketing ágról van szó, de dióhéjban valóban csak ennyi a keresőoptimalizálás. Tudniuk kell azoknak, akik komolyan bele akarnak vágni ebbe, hogy ez nem csupán a keresőrobotokról szól. Ennél a területnél az is rengeteget számít, hogy a valós felhasználók, tehát azok az emberek, akik a weboldalra látogatnak, mit is kapnak a weblapon, mi várja ott őket és a különféle tartalmakat hogyan tudják megkapni.
Az, aki ezt nem veszi figyelembe, tehát a keresőrobotokra gyúr, az csak rövid távon számíthat eredményekre. A keresőoptimalizálás emberekről szól, valós személyekről, akiknek mindig érdemes olyan információkat adni, amelyek hasznosak, egy olyan közegben, amit könnyedén lehet kezelni. A keresőoptimalizálás temérdek eszközzel és módszerrel rendelkezik, kezdve a kulcsszavaktól egészen a linkekig és az oldal struktúrájáig. Szerencsére rengeteg minden megtudható az interneten, még a magyar oldalakon is, ezért nem kell az ember az idejét töltse mondjuk az angol nyelvűekkel. Minél többet olvas valaki erről, annál jobban átlátja és megérti a dolgokat, és szép lassan rájön, hogy épp annyira nem nehéz ez, de annál elengedhetetlenebb. Az nagyon lényeges itt, hogy ténylegesen minden apró részlettel naprakésznek kell lenni, hiszen a keresőoptimalizálás egy olyan része a marketingnek, ami gyakran változik. Ezt a szakemberek pedig szem előtt kell tartsák.