5 gyakori SEO szövegírás hiba, amit kerülnöd kell

Online szövegírás esetében a SEO szempontokra már nem lehet nem odafigyelni. Keresőoptimalizálás nélkül ugyanis a tartalmaknak esélyük sincs kiemelkedni a rengeteg találat közül. A SEO szövegírás azonban, legfőképp az elején, komoly kihívást jelenthet a szövegíró számára. Éppen ezért jó, ha kezdettől fogva tudjuk, mik azok a hibák, amelyekbe könnyedén beleeshetünk, és amelyeket kerülnünk kell.

1.  A kulcsszókutatás elmulasztása

Kezdő webszövegírók számára furcsának tűnhet, hogy nem egyszerűen arról és úgy írunk, ami a fejünkben ötletként megszületik, hanem éppen arról és éppen úgy, amire az olvasóink kíváncsiak. Ehhez pedig nem elegendő csupán az érdeklődési körüket megismernünk. Át kell gondolnunk, fel kell térképeznünk azokat a konkrét kulcsszavakat is, amelyekre rákereshetnek egy adott témában – a SEO szövegírás ugyanis elsősorban a kulcsszavazáson alapszik.

2. Gyenge minőségű, nem eredeti szöveg

A SEO szövegírás nem azt jelenti, hogy a robotoknak írunk. A keresőkre optimalizáljuk, ám elsősorban az olvasók számára írjuk a szöveget. Éppen ezért kell a közzétett tartalomnak eredetinek, értékesnek és élvezhetőnek lennie. Kerüljük más tartalmak átvételét, törekedjünk a saját, eredeti, jól szerkesztett szövegek közzétételére.

3. Kulcsszavak túlzott halmozása

Bár a kulcsszóhasználat valóban a SEO szövegírás fontos része, ezzel sem szabad átesni a ló túloldalára. Egy kulcsszavakkal túltömött szöveg ugyanis nagyon mesterségesnek és furcsának hat, ami az olvasók számára nagy eséllyel kedvezőtlen benyomást kelt.

4. Egyetlen kulcsszó választása

Míg a szöveg egészében jobb, ha kerüljük egyazon kulcsszó túlzott halmozását, az optimalizálásnál ne csak egyetlen szóra vagy kifejezésre gondoljunk, hanem lehetőleg minél több hozzá kapcsolódó fogalomra, szinonimára. Ezekkel kiegészítve az alapkulcsszót máris sokkal nagyobb esélyünk van a jobb eredményekre.

5. Nehezen olvasható szöveg

Ha az olvasó nem tud első ránézésre jól eligazodni az oldalon és néhány kulcsgondolatot azonnal kiszűrni a szövegből, nagy eséllyel el is vesztettük. A rosszul szervezett, nehezen átlátható és nehezen érthető szöveg pedig SEO szempontból sem lesz sikeres. Ne feledkezzünk meg arról, hogy előre megtervezzük, és könnyen átláthatóvá tegyük a szöveget: alcímekkel, paragrafusokkal, felsorolásokkal, vizuális elemekkel.